12 - Sound, Sex und Sexismus (2016)
L. J. Müller Einleitung
Veronika Muchitsch, Neoliberal Sounds? The Politics of Beyoncé’s Voice on “Run The World (Girls)”
Barbara Bradby, Phallic girls of pop: Nicki Minaj’s sampled anaconda and the semiotics of contradiction
Clara Becker, Franziska Knöppchen und Lisa Pfahl, ... ‚The world’s first amputee pop artist’. Darstellung von Behinderung in Viktoria Modestas ‚Prototype’
Katharina Rost, Genderlose, asexuelle Stimme? Von der Kopfstimme im Pop
Martin Moling, A Shout-Out to Black Masculinity: The Vocal Performances of Robert Johnson, Little Richard, Prince and Kanye West
José Gálvez, Machtverhältnisse, Genderasymmetrien und Körperkonfigurationen im Reggaeton
Yannig Dreeßen, Me, Myself and I? Postfeminismus und Sexismus im Mainstreampop der Post-Millennium-Jahre
Anna Gavanas and Rosa Reitsamer, Neoliberal Working Conditions, Self-Promotion and DJ Trajectories: A Gendered Minefield
Kate Lewis, As Good As Any Man I’ve Ever Heard: Lead Guitar, Gendered Approaches and Popular Music
Florian Heesch und Reinhard Kopanski, „Gender-Bender“: Sound und kulturelle Repräsentation einer Technologie zur Stimmen-Transformation